3080671308 |
Treball cooperatiu i avaluació |
2017-2018 |
Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
28/6/2018 - 29/6/2018 (21 hores) de 9:00h a 18:00h |
|
C La Mercè |
|
c. Mur, 36, 38 i 40 (Martorell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2018 - 19/01/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta activitat formativa pretén donar eines al professorat per consolidar el treball cooperatiu a l'aula i aprendre noves maneres d'avaluar
|
| |
Objectius |
- Millorar el treball cooperatiu a l'aula amb els alumnes d'infantil, primària i secundària sobretot en els projectes.
- Establir els indicadors d'assoliment i les activitats d'avaluació necessàries per aconseguir que l'avaluació orienti i reforci un procés d'aprenentatge funcional i significatiu.
|
| |
Continguts |
L’autoavaluació i la co-avaluació
- De l’avaluació acreditativa a l’avaluació formadora
- L’avaluació inicial: eines i estratègies per dur-la a terme
- L’avaluació formadora: fent visible el pensament de mestres i d’alumnes (les rúbriques, les guies d’avaluació i les bases d’orientació)
- L’autoavaluació i la co-avaluació (els diaris d’aprenentatge i els portafolis)
- Bones pràctiques en avaluació formadora (vídeos d’experiències)
L’aprenentatge cooperatiu
- El perquè de l’aprenentatge cooperatiu
- La formació d’equips cooperatius
- Dinàmiques per cohesionar el grup com a pas previ
- Estructures i tècniques cooperatives (exemples d’activitats a partir d’estructures cooperatives)
- Aprendre a treballar en grup: plans d’equip, rols i avaluacions de l’equip
- Passos per la implementació de l’aprenentatge cooperatiu
|
| |
Formador/a |
Meritxell Cano Autet
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
28/06/2018 |
- |
- |
Sessió 2 |
divendres |
29/06/2018 |
- |
- |
|
| |